Geschiedenis

Op zondag 19 april 2015 tijdens de kringdag in Zeddam waren verschillende verenigingen aanwezig die ook een majorettegroep bij zich hadden. Dit geeft toch een bepaalde flair en een mooie uitstraling op straat. In het verleden heeft de harmonie in Zeddam ook een eigen majorettekorps gehad maar deze is een aantal jaar geleden helaas opgeheven. Wij zijn van mening dat dit een groot gemis in Zeddam is. Dit blijkt ook uit reacties onder de mensen in Zeddam en omstreken.

Op 20 april, 1 dag na de kringdag, hebben we met 5 oud-leden een groepsapp aangemaakt waarbij al snel het idee kwam om weer een majorettevereniging op te starten. We hebben daarom contact gezocht met de harmonie en schutterij van Zeddam waarbij beide verenigingen duidelijk hebben aangegeven dat zij het idee ondersteunen.

Aangezien wij gemerkt hebben, door mond op mond reclame, dat ons idee warm ontvangen wordt hebben we een zelfstandige majorettevereniging opgezet. In de praktijk blijkt dat velen met ons enthousiast zijn en dit heeft geresulteerd tot een bloeiende en enthousiaste vereniging van, op dit moment, bijna 15 leden!

Leden halverwege 2017:

kermis-zeddam-zondag-9-juli-2017-2

kermis-zeddam-zaterdag-8-juli-2017-1

Bijna alle leden halverwege 2016:

fotoá 2016 068 kopie

De oprichters/leden op het moment van oprichting van de vereniging:

MVZ Kermis 2015 010